lørdag den 26. april 2014

Før afrejse....

Denne blog skal optegne ruten og nogle af oplevelserne, men efterfølgende vil jeg skrive en række artikler, hvor jeg går dybere ind i indtryk, mennesker og kultur undervejs.
Nu er der mindre end 1 time til vi mødes i Esbjerg lufthavn for at pakke flyet, tanke op og starte mod Isle of Man midt i det Irske Hav. Vejret er fantastisk med strålende sol, så det bliver en flot flyvetur tværs over England.


Min ekspeditionspartner Claus Kvist er erfaren pilot, og han har brugt de sidste mange dage på at planlægge flyruten i.f.t. vejr, luftfartsrestriktioner, militære øvelsesområder og de 857 andre forhindringer, som man skal tage hensyn til under flyvning.
"Vi skal også lige have redningsveste med", siger Claus. "Det er trods alt Nordsøen vi skal over..."
Jeg føler mig i helt trygge hænder ....

Ruten går ned langs vadehavet til Holland, tværs over kanalen og England til Isle of Man. Herfra starter rundflyvningen af Irland langs kysten, hvor vi starter i N.Irland med Belfast og Bushmills ind i republikken Irland ved Donegal og så hele vestkysten med Sligo, Aran Islands, Galway, Dingle, Skellig Islands, Cork og Waterford.
Flyet pakkes og vi er klar til take-off...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar